7/12 2015 Förtext

Hej jag heter Lovisa och är 36 år och bor utanför Växjö, Småland. Jag har aldrig tidigare bloggat men gör detta för att få skriva av mig lite av det som jag är med om i vardagen.
Jag har tidigare arbetat som polis i Växjö men sa upp mig från detta i Augusti 2014 för att följa mitt hjärta och mina drömmar.
Jag kände tidigt att livet måste vara något mer än att sova, jobba, ut till hästen, sova, jobba, ut till hästen och så vidare. Mina senare år såg livet fortfarande ganska liknande ut, sova, gå till jobbet, rida några hästar, försöka hinna få lite tid till mina två underbara barn och min sambo (som också oftast är underbar) och sedan sova några timmar för att sedan upp igen för att köra samma procedur. Jag har provat att jobba som undersköterska, lite allt i allo på glasbruk, ridlärare och sist polis, men var jag än varit så har jag känt att jag borde varit någon annanstans, att jag jobbar för någon annans dröm istället för min egen, att livet måste vara mer än att "sitta av" sina timmar på jobbet och längta efter att bli ledig, att bli fri.
Så efter att börja jobba med mig själv och vem jag är, och vilka mina drömmar är, genom yoga, meditation, att hitta de upplevelser och tankar som påverkar mig och mina val i min vardag, att omge mig med vänner som också vill "något mer" i sina liv och som stöttar mig i motgångar och gläds med mig i framgångar så kunde jag tillslut ta steget ut över kanten. Utan livlina och säkerhet kastade jag mig ut i det fria, från min fasta anställning på polisen till att driva mitt egna företag med hästar, Team GFHästsport.
Därefter kom en ganska häftig vändning i mitt liv igen, när man vågar släppa taget om säkerhet och måsten öppnar sig plötsligt flera dörrar och möjligheter om man bara vågar se dem. Som en skänk från ovan får jag plötsligt en möjlighet att jobba för ett Network Marketing företag som har resor som produkt!! YEEES, jag har inte rest något på 12 år, för jag har bara jobbat, jobbat o jobbat, och plötsligt kan jag ha detta som jobb. Och dessutom är företaget, World Ventures, ett helt fantastiskt företag som verkligen har hjärtat på rätt ställe och allt de sa stämmer in på hur jag vill tänka, vara och leva mitt liv.
Under senaste året har jag rest på fyra resor med detta grymma företag, och två till är inplanerade, Orlando Florida i Januari och Belgrad i Februari. Jag gör det när jag vill, hur mycket jag vill och bara med underbara självvalda jobbarkompisar. Dessutom som pricken över iet är deras kompensationsplan är något utöver det vanliga. Det är rättvist då det inte finns någon annan som tjänar mer på det jobbet som du gör än du själv. Det är något annat än det vi är vana vid på de "vanliga jobben". Så, det var ett slag för Network Marketing branschen!!
 
Det är sedan jag vågade hoppa ut från tryggheten som jag har haft det mest spännande, roligaste mest utmanande året i mitt liv.
 
"When it seems scary to jump,
thats when you must......
or you will stay in the same place"
 
 
Jag skriver också en förtext/information ibland som jag sedan lägger upp här på bloggen.
 
 

Kommentera här: